Spółka Tramwaje Elbląskie posiada 33 tramwaje liniowe, w tym 14 tramwajów z niską lub częściowo niską podłogą. Na trasę, w celu obsługi 5 linii tramwajowych, codziennie wyjeżdża 14 tramwajów. Natomiast w soboty, niedziele i święta, ze względu na obsługę tylko 4 linii, eksploatowanych jest 9 tramwajów.
Lp.
Typ
Nr wagonu
Data dopuszczenia do ruchu w Elblągu
1.
805Na
041
1983
2.
805Na
043
1984
3.
805Na
044
1987
4.
805Na
046
1987
5.
805Na
048
1987
6.
805Na
051
1988
7.
805Na
052
1990
8.
805Na
056
1990
9.
805Na
057
1990
10.
805Na mod.
058
Modernizacja 2005
11.
805Na
060
1990
12.
805Na
061
1990
13.
805Na mod.
062
2016
14.
805Na mod.
063
2016
15.
805Na
064
2019
16.
805Na
065
2019
17.
Moderus Beta MF 09 AC
070
2020
18.
Moderus Beta MF 09 AC
071
2020
19.
Moderus Beta MF 09 AC
072
2020
20.
Moderus Beta MF 09 AC
073
2020
21.
Moderus Beta MF 09 AC
074
2021
22.
M8C-MF13
803
2013
23.
M8C-MF14
810
2015
24.
M8C-MF13
812
2013
25.
M8C
871
2016
26.
M8C
874
2016
27.
M8C
876
2016
28.
121N
401
2006
29.
121N
402
2006
30.
121N
403
2007
31.
121N
404
2007
32.
121N
405
2007
33.
121N
406
2007
Tramwaje typu 805Na i pochodne
W 2005 r. w Spółce zmodernizowano jeden wagon tramwajowy typu 805 Na. Modernizacja polegała na zastąpieniu napędu z silnikami prądu stałego na napęd z silnikami prądu przemiennego. Wagon typu 805 Na o nr 058 przeszedł naprawę główną wraz z modernizacją układu napędowego. Wyremontowano przestrzeń pasażerską, zamontowano system elektronicznej wizualnej informacji pasażerskiej. Pojawiła się klimatyzacja kabiny motorniczego. Napęd tego typu bardzo dobrze sprawdził się i sprawdza do dnia dzisiejszego.
Tramwaje typu 121 N
Tramwaj 121N jest pojazdem jednoprzestrzennym, trójczłonowym, w pełni niskopodłogowym. Pierwszy tramwaj został dostarczony do Elbląga pod koniec 2006 roku. Wcześniej jednak, bo już we wrześniu, pojazd tego typu został zaprezentowany na targach INNOTRANS w Berlinie. Zaraz po przybyciu nowy tramwaj wyjechał na pierwsze jazdy testowe.
Tramwaje typu M8C
W 2013 roku zakupiono 3 używane tramwaje typu M8C z Augsburga. W dwóch wysokopodłogowych wozach wymieniono między innymi środkowy człon na niskopodłogowy, zainstalowana została także pochylnia dla wózków inwalidzkich. Wagony otrzymały nowe czoła, które są dodatkowo wzmocnione. Remont przeszło również wnętrze – wymieniono m.in. poszycie, szyby, jak i siedzenia.
Trzeci wagon był przy zakupie z Niemiec zdekompletowany. Brakowało w nim m.in. jednego zespołu napędowego, uszkodzony był także jeden z silników. Podjęto decyzję o wykonaniu modernizacji w szerszym zakresie. Oprócz prac wykonanych w zakresie jak dla dwóch pierwszych wagonów, w tym wagonie wymieniono układ napędowy z impulsowego prądu stałego na falownikowy prądu przemiennego oraz wymieniono instalację elektryczną.
Tramwaj Moderus Beta MF 09 AC
Tramwaj MF 09 AC jest tramwajem z rodziny Moderus Beta. Jest to tramwaj krótki, długości 14,3 m, jednoczłonowy, z niską podłogą w części środkowej, przystosowany do wjazdu wózków inwalidzkich oraz wyposażony w stanowisko dla wózków z oparciem i pasem bezwładnościowym, z dopuszczalną liczbą miejsc ogółem: 91. Pierwszy raz wyruszył w trasę 21 listopada w Łodzi, gdzie został poddany niezbędnym badaniom, prowadzącym do uzyskania świadectwa homologacji. Producentem tramwaju jest Spółka MODERTRANS POZNAŃ. Cztery tramwaje tego typu zostały dostarczone do Elbląga w I kwartale 2020 r., piąty – w II kwartale 2021 r.