Baza danych pojazdów
Spółka Tramwaje Elbląskie posiada 33 tramwaje liniowe, w tym 14 tramwajów z niską lub częściowo niską podłogą. Na trasę, w celu obsługi 5 linii tramwajowych, codziennie wyjeżdża 14 tramwajów. Natomiast w soboty, niedziele i święta, ze względu na obsługę tylko 4 linii, eksploatowanych jest 9 tramwajów.
Lp. | Typ | Nr wagonu | Data dopuszczenia do ruchu w Elblągu |
1. | 805Na | 041 | 1983 |
2. | 805Na | 043 | 1984 |
3. | 805Na | 044 | 1987 |
4. | 805Na | 046 | 1987 |
5. | 805Na | 048 | 1987 |
6. | 805Na | 051 | 1988 |
7. | 805Na | 052 | 1990 |
8. | 805Na | 056 | 1990 |
9. | 805Na | 057 | 1990 |
10. | 805Na mod. | 058 | Modernizacja 2005 |
11. | 805Na | 060 | 1990 |
12. | 805Na | 061 | 1990 |
13. | 805Na mod. | 062 | 2016 |
14. | 805Na mod. | 063 | 2016 |
15. | 805Na | 064 | 2019 |
16. | 805Na | 065 | 2019 |
17. | Moderus Beta MF 09 AC | 070 | 2020 |
18. | Moderus Beta MF 09 AC | 071 | 2020 |
19. | Moderus Beta MF 09 AC | 072 | 2020 |
20. | Moderus Beta MF 09 AC | 073 | 2020 |
21. | Moderus Beta MF 09 AC | 074 | 2021 |
22. | M8C-MF13 | 803 | 2013 |
23. | M8C-MF14 | 810 | 2015 |
24. | M8C-MF13 | 812 | 2013 |
25. | M8C | 871 | 2016 |
26. | M8C | 874 | 2016 |
27. | M8C | 876 | 2016 |
28. | 121N | 401 | 2006 |
29. | 121N | 402 | 2006 |
30. | 121N | 403 | 2007 |
31. | 121N | 404 | 2007 |
32. | 121N | 405 | 2007 |
33. | 121N | 406 | 2007 |
Tramwaje typu 805Na i pochodne
W 2005 r. w Spółce zmodernizowano jeden wagon tramwajowy typu 805 Na. Modernizacja polegała na zastąpieniu napędu z silnikami prądu stałego na napęd z silnikami prądu przemiennego. Wagon typu 805 Na o nr 058 przeszedł naprawę główną wraz z modernizacją układu napędowego. Wyremontowano przestrzeń pasażerską, zamontowano system elektronicznej wizualnej informacji pasażerskiej. Pojawiła się klimatyzacja kabiny motorniczego. Napęd tego typu bardzo dobrze sprawdził się i sprawdza do dnia dzisiejszego.
Tramwaje typu 121 N
Tramwaj 121N jest pojazdem jednoprzestrzennym, trójczłonowym, w pełni niskopodłogowym. Pierwszy tramwaj został dostarczony do Elbląga pod koniec 2006 roku. Wcześniej jednak, bo już we wrześniu, pojazd tego typu został zaprezentowany na targach INNOTRANS w Berlinie. Zaraz po przybyciu nowy tramwaj wyjechał na pierwsze jazdy testowe.
Tramwaje typu M8C
W 2013 roku zakupiono 3 używane tramwaje typu M8C z Augsburga. W dwóch wysokopodłogowych wozach wymieniono między innymi środkowy człon na niskopodłogowy, zainstalowana została także pochylnia dla wózków inwalidzkich. Wagony otrzymały nowe czoła, które są dodatkowo wzmocnione.
Remont przeszło również wnętrze – wymieniono m.in. poszycie, szyby, jak i siedzenia.
Trzeci wagon był przy zakupie z Niemiec zdekompletowany. Brakowało w nim m.in. jednego zespołu napędowego, uszkodzony był także jeden z silników. Podjęto decyzję o wykonaniu modernizacji w szerszym zakresie. Oprócz prac wykonanych w zakresie jak dla dwóch pierwszych wagonów, w tym wagonie wymieniono układ napędowy z impulsowego prądu stałego na falownikowy prądu przemiennego oraz wymieniono instalację elektryczną.
Tramwaj Moderus Beta MF 09 AC
Tramwaj MF 09 AC jest tramwajem z rodziny Moderus Beta. Jest to tramwaj krótki, długości 14,3 m, jednoczłonowy, z niską podłogą w części środkowej, przystosowany do wjazdu wózków inwalidzkich oraz wyposażony w stanowisko dla wózków z oparciem i pasem bezwładnościowym, z dopuszczalną liczbą miejsc ogółem: 91. Pierwszy raz wyruszył w trasę 21 listopada w Łodzi, gdzie został poddany niezbędnym badaniom, prowadzącym do uzyskania świadectwa homologacji. Producentem tramwaju jest Spółka MODERTRANS POZNAŃ. Cztery tramwaje tego typu zostały dostarczone do Elbląga w I kwartale 2020 r., piąty – w II kwartale 2021 r.